Fessols&Naps

Blog de disseny gràfic, publicitat, audiovisual, graffiti, creativitat, lluites socials i qualsevol altre tipus d'inspiració

Més estupidesa

Via adsoftheworld la campanya completa de gràfiques de Diesel ‘Be stupid’. Molt bons exemples de copy simple i efectiu. La història que ens conta aquesta agencia anglesa per a Diesel està vinculat a la filosofia de l’idiota, com Ventura Pons va narrar a la pel·lícula de Amor idiota. Més hilarant resulta La cena de los idiotas, que tracta també el tema proposat per Anomally (UK).

Copy: “Like balloons, we are filled with hopes and dreams.
But. Over time a single sentence creeps into our lives. Don’t be stupid.
It’s the crusher of possibility. It’s the worlds greatest deflator.
The world is full of smart people. Doing all kind of smart things… Thats smart.
Well, we’re with stupid.
Stupid is the relentless pursuit of a regret free life.
Smart may have the brains…but stupid has the balls.
The smart might recognize things for how they are. The stupid see things for how they could be. Smart critiques. Stupid creates.
The fact is if we didnt have stupid thoughts wed have no interesting thoughts at all.
Smart may have the plans… but stupid has the stories.
Smart may have the authority but stupid has one hell of a hangover.
Its not smart to take risks… Its stupid. To be stupid is to be brave.
The stupid isnt afraid to fail. The stupid know there are worse things than failure… like not even trying.
Smart had one good idea, and that idea was stupid.
You can’t outsmart stupid. So don’t even try.
Remember only stupid can be truly brilliant.
So, BE STUPID”

(Como globos, estamos llenos de esperanzas y sueños.
Pero, con el tiempo, una simple frase se cuela en nuestras vidas. No seas estúpido.
Es algo que machaca las posibilidades. Es el mayor aliado del desaliento.
El mundo esta lleno de gente lista. Haciendo todo tipo de cosas inteligentes. Eso es bastante espabilado.
Pero, nosotros apoyamos lo estúpido.
Estúpida es la eterna búsqueda de una vida libre de arrepentimiento.
Puede que los listos tengan el cerebro… pero los estúpidos tienen las pelotas.
Los listos quizá reconozcan las cosas por como son. Los estúpidos ven las cosas por lo que pueden llegar a ser.
Los listos critican. Los estúpidos crean.
De hecho, si no fuese por los pensamientos estúpidos, no tendríamos pensamientos interesantes en absoluto.
Es posible que los listos tengan planes… pero los estúpidos tienen historias que contar.
Quizá los listos tengan la autoridad pero los estúpidos tienen una resaca estupenda.
No es inteligente tomar riesgos… es estúpido. Ser estúpido es ser valiente.
El estúpido no tiene miedo a fracasar. El estúpido sabe que hay cosas peores que el fracaso… como ni siquiera intentarlo.
El listo tuvo una buena idea, y esa idea era estúpida.
No puedes burlar al estúpido. Así que no trates de hacerlo.
Recuerda que solo el estúpido puede ser verdaderamente brillante.
Así que SE ESTÚPIDO
)

About these ads

Filed under: advertising, diseño grafico, disseny, fotografia, publicitat, Uncategorized, , , , , , , , , , ,

One Response

  1. [...] BE STUPID de DIESEL, comandat per Anomaly de London. Ja hem parlat d’ells abans, fins i tot, en dos ocasions. [...]

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Twitter Updates

Recerca per data

gener 2010
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
    feb »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Prova amb categories

SI NO ETS WORDPRESS. Escriu el teu email i subscriu-te//Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

RSS Fessols&Naps

  • Whoa Nelly Catering Branding & Website
    Aquesta web dissenyada per Cody Small ens ha cridat per la seua senzillessa i eixe aire retro pero tambe modern. Filed under: Uncategorized Tagged: graphic design, vintage, web design
  • 2012: a review of nothing
    The WordPress.com stats helper monkeys prepared a 2012 annual report for this blog. Here’s an excerpt: 600 people reached the top of Mt. Everest in 2012. This blog got about 8.900 views in 2012. If every person who reached the top of Mt. Everest viewed this blog, it would have taken 15 years to get […]

Blog Stats

  • 39,843 clicks
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 182 other followers

%d bloggers like this: